21 apr. 2012

Blomsterdetektiv i jakt på bebis

Inatt fick en av mina bästa och äldsta vänner en liten pojke! 6 veckor för tidigt men allt verkar ha gått bra. Så klart vill man ju skicka blommor - eller hur? Väljer ut en vacker bukett hos Euroflorist, skriver i adress till det ena sjukhuset med neonatal-avdelning här i stan. Läser senare på Facebook att någon tror att de är på det ANDRA sjukhuset - oj! Ringer Euroflorist och ändrar adress. Efter en stund ser jag dock att hennes inlägg har "location" vid första sjukhuset....suck....så jag ringer IGEN och ändrar till första adressen. Vet fortfarande inte säkert var de finns men håller tummarna för att det blir rätt nu! I värsta fall får jag väl skicka en kvast till :-)

uppdatering! - Jo de kom fram och alla mår bra, det viktigaste så klart!

*Här börjar det riktiga gnället*
Annars är det fortfarande influensa som härjar här hemma. M hade 40 grader i 2 dar förra helgen och nu är det A som haft likadant. Själv ligger jag på 38 konstant vilket är jobbigt nog när man ska agera lekkompis och sjuksköterska simultant. Dessutom missar vi en rolig temamiddag ikväll men när man mår så här vill man bara krypa under täcket och sova ändå.* Slut på gnäll*

Hoppas ni andra får en fin lördag - kram!

1 kommentar:

  1. Vad roligt med blommor och bebis. Hoppas det kommer fram som det ska och att influensan ger vika ju! Kram

    SvaraRadera