8 okt. 2012

Kleancolor metallic and more....

Fick hem ett paket m Kleancolor lack förra veckan och här kommer lite bilder. Det mest efterlängtade var Chunky holo black. Men det var metalliclacken som gjorde störst intryck - wow vilka starka,klara färger och läcker finish! Det enda jag inte gillar är den spretiga penseln. Har swatchat upp de 4:a på varsin nagel. Ett enda lager och det täcker bra. Här utan överlack. Trots idogt smörjande och inoljande av nagelbanden varje dag går de sönder som ni ser på långfingret , ont gör det med..... Några tips hur man får bukt med det?
De övriga chunky holo var en besvikelse, dåligt m glitter och ganska meningslösa. Stavglittret däremot gillar jag skarpt.

Vad tycker ni andra om Kleancolor? Någon favorit?

Ursäkta att bilderna kommer i oordning - när jag bloggar från mobilen läggs de inte upp i den ordning jag valt av okänd anledning.











8 kommentarer:

  1. Snyggt...det gröna gillar jag allra mest....
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Chunky holo black är superfint! http://nailorama.blogspot.se/2012/07/holo-fredag-kleancolor-chunky-holo-black.html

    Resten av chunky-sarna är snyggare i flaskan än på naglarna. Mycket beror på vilket lack man har under.

    Av metallicfärgerna älskar jag grön mest, av känd anledning ;) Men alla är superfina!

    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror chunkisarna gör sig bäst över svart, ananrs syns de knappt. Och Chunky holo black var absolut ingen besvikelse!
      Kram!

      Radera
  3. Metallic Fuschia har jag och älskar. Metallic green är jag nu sugen på. :) Säger som Linda, chunky holo beror helt på vilket lack man väljer att ha under. Funkar dock inte alls på egen hand, enligt min smak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den gröna är riktigt fin också :-) Chunky holo får nog bli på mörka lack för fin effekt

      Radera
  4. Mina nagelband beter sig sådär också om jag inte använder nagelbandsremover regenbundet. Växer de för mycket blir de torra och det går sådana revor i dem så fort de får chansen. Det enda som hjälper är att inte låta dem växa okontrollerat.
    Har det väl gått en reva i dem så måste jag klippa av den med en nagelklippare, annars drar den bara upp sig ännu längre och blir värre :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Har precis börjat använda Depends nagelbandsremover. Den ska användas var 14:e dag men jag tycker inte den hade ngn större effekt. Sedan oljar o smörjer jag varje dag + petar ner med orangepinne kanske var annan el var tredje dag. Men jag tror jag får testa en annan remover till nagelbanden.

      Radera