15 okt. 2012

Korallnaglar

Orange känns rätt nu när höstlöven börjar dra mot den färgskalan. Och med lite rött i håret kändes det som ett matchande val :) Coral star från China glaze är väl iofs mer korallfärgat, men det mest orangea i min samling. Jag föredrar kalla och klara färger. Beige, brunt, senap och dyl återfinns sällan eller aldrig i min närhet.
Lättlack om än lite rinnigt. Täcker fint på 2 lager. Torkar hyfsat snabbt. Toppade dock m Seche vite efter en stund eftersom jag strax ska iväg på yoga.
På ringfingret testade jag Kleancolor chunky holo black, blev lite smutsigare orange o väldigt lite glitter - ingen bra combo. Tog därefter ett lager Mix signal från samma märke. Lyckades tyvärr göra ett skrap på ringfingret.....
En av bilderna visar flaskorna i den ordning jag använt dem. Lackar baslack direkt på ett lager myrraolja och lacket sitter lika bra ändå.

Tyvärr gick det inte att få fram den riktiga färgen med inomhusbelysning. I verkligheten är det mycket starkare orange/korall och inte mesrosa som på bilderna :-)

En lite mer rättvisande produktbild, se ovan......vet inte varför det blev så blekt på mina bilder.....








 

2 kommentarer:

  1. You know I love you, men korall går fetbort. Korall, senap, beige och aprikos - aldrig på mina naglar, haha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men så har vi ju olika färgskala med ;-) Jag gillar ju babyrosa, korall, aprikos och dyl så länge det inte är för varma toner. Och detta lacket ÄR snyggt men det gick inte få fram inomhus.

      Radera